×
Usein kysyttyä Blogi
Stratovaari

19.2.2016
Toissailtana rauhallinen televisionkatselu keskeytyi keittiössä tapahtuneeseen yhtäkkiseen voimakkaaseen karmeaan rikkoutuvan lasin ääneen. Ikean Hemnes kaapin hylly romahti itsestään ja kaikki hyllyllä olleet lasiastiat rikkoutuivat leviten ympäri keittiötä ja olohuonetta. Siivottuani lasit pois edestä pääsin tarkistamaan miksi näin tapahtui monen käyttövuoden jälkeen. Ja paljastuihan se syy.
Vika on siinä että hyllylevy on liian kapea ja pääsee liikkumaan edestakaisin. Kaapin etuosassa olevat hyllyn pidikenupit ovat n. 1 cm:n pituisia eli ne eivät riitä kannattelemaan hyllyä sen liikkuessa taaksepäin. Hylly liikkuu huomaamatta ihan vähän kun sen päälle laittaa astioita tai ottaa niitä pois.  Hemnes -kaappi on siis aikapommi, ellet jotenkin huomaa ennakoida tuota ongelmaa.

vastasi

    11 kommenttia
  1. IKEA Asiakaspalvelu:
    23.2.2016 09:13

    Hei!

    Onpa todella ikävä kuulla tapahtuneesta. Tutkisimme erittäin mielellämme asian perinpohjaisesti, joten olisiko sinun mahdollista lähettää vielä omat yhteystietosi meille sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@ikea.com?

    Asiasta on tässä vaiheessa kirjattu järjestelmäämme kiireellinen reklamaatio tunnuksella CCE-11280521, joten mainitsethan tämän tunnuksen viestissäsi.

    Ystävällisin terveisin,
    Anne/IKEA Asiakaspalvelu

  2. Stratovaari:
    23.2.2016 09:32

    Kiitos vastauksesta Anne. Olen tyytyväinen ripeään reagointiinne. Lähetin yhteystietoni sähköpostitse.

  3. Stratovaari:
    29.2.2016 18:46

    Asia etenee. Viime viikolla lähetin pyynnöstä Ikean asiakaspalveluun tarkemmat tiedot vahingosta ja vastauksessa minulle kerrottiin että Ikeassa asiaa käsitellään nyt tarkemmin. Nyt odottelen mitä siis jännityksellä mitä tapahtuu.

  4. Anne Lindgren:
    3.3.2016 10:55

    Minulla kävi vuosi sitten täysin sama. Hyllyn kiinnikkeet ovat liian lyhyet ja hylly putosi täydessä lastissa paikoiltaan. Meni hirveä määrä arvokkaita astioita säpäleiksi. Ikeaan reklamoin myös tuolloin, mutta en todellakaan ala kivi seinästä irroittamaan vitriiniä irti saadakseni sen takaa sarjanumeron näkyville, mitä reklamoinnin jatkokäsittely vaatii. Mies väsäsi pidemmät hyllykiinnikkeet ja niiden kanssa nyt toivottavasti pärjätään seuraavat vuodet.

  5. Stratovaari:
    3.3.2016 13:45

    Minulla tuo valmistusleimatarra löytyi kaapin keskitason alapinnasta avaamalla vetolaatikko. Ikea hyvittää tuomalla uuden vastaavan kaapin tilalle. Olen kaikenkaikkiaan oikein tyytyväinen IKEAn asiakaspalvelun (Kiitos Anne ja Noora) ripeään reagointiin ja ystävälliseen palveluun.

  6. Stratovaari:
    16.3.2016 10:19

    Ikea toimi todella mallikkaasti tässä tapauksessa. Kaapissa todettiin valmistusvika ja se vaihdettiin nopeasti uuteen. Uusi kaappi on jo keittiössä. Entäs ne rikkoutuneet lasit. Ikea korvasi nekin.

    Olen todella tyytyväinen Ikean asiakaspalvelun nopeaan ja ystävälliseen toimintaan. Kiitos Anne ja IKEA Asiakaspalvelu.

  7. PMu:
    20.3.2016 13:22

    Tää sama katastrofi tapahtui myös meillä. Vieressä 1v lapsi ja koira joka alkoi lattialta lasinsirujen seasta hotkia lasipurkissa olleita karkkeja. Kuitenkin selvittiin pienellä säikähdyksellä, joskin iso harmi rikkoontuneista lasista. Olipa joukossa aaltomaljakkoa ja viinilaseja sadoilla euroilla! Ikeasta vastattiin että hylly pitäisi vaihtaa uuteen, mutta kun kasaus urakkaa ei kukaan hyvitä ja entinen hyllykin pitäisi purkaa palautusta varten niin todettiin että aika ei riitä nut tähän vielä. Lasitavarat kyllä harmittaa kun kaikkea samanlaista ei tilalle löydy enää…

  8. Stratovaari:
    20.3.2016 15:18

    Niin, siihen uuden lasivitriinin kasaamisen meni melkein koko lauantaipäivä. Onneksi vanha vietiin kokonaisena, eikä sitä tarvinnut purkaa.

    Rikkoutuneista lasiastioista tietysti harmittavat eniten isoäidiltä perityt, jotka eivät sinänsä olleet erityisen arvokkaita, mutta joita ei enää myydä. Ja jos myytäisiinkin, se ei olisi sama.

  9. Aapeli Absurdi:
    12.1.2017 10:16

    Hei te Ikean Laatukalusteita hankkivat. Ettekö ole lukeneet Ikean seinillä ainakin olevaa muistutusta siitä, että Ikean kalusteiden ruuveja pitää aika-ajoin kiristellä ja siksi pitää säästää se asennustarvikkeiden mukana toimitettu kuusiokoloavain? Muutenkin Ikean lastulevyrunko on tyypillisesti todellista höttöä verrattuna muihin kalusterunkomateriaaleihin, joita Suomessa käytetään. Ihan näkkileipää. Tämä näkyy esimerkiksi siitä, ettei minkään oikean lastulevyrungon läpi saa vahingossa naputettua puutappia läpi, mutta Ikean levystä saa sen menemään yrittämättä läpi, jos levyn alapuoli sattuu olemaan tyhjän päällä. Ja useimmissa tapauksissa Ikean kalustelevyn pinta on enemmänkin jotakin paperia tai ohutta muovia, kuin aitoa jäykkää melamiinipintaa. Muutamia vuosia sitten Ikea vielä kehtasi mainostaa, että kalusteemme ovat eurooppalaista huippuluokkaa. Tosiaan: taustalevyjen naulat loppuvat kesken. Korkean kalusteoven saranoita vain kaksi, kun muilla valmistajilla kolme…

  10. Pena:
    26.1.2017 08:42

    @Aapeli Absurdi: Nämä Hemnesit ovat täyttä puuta, eivät mitään lastulevyä. Ja kyse tässä liian lyhyistä tapeista, eikä materiaalivirheestä.
    Meillä kävi ihan sama tässä pari viikkoa sitten. Pitääkin aiheesta reklamoida.

  11. jahome:
    18.4.2017 21:16

    suunniteluvirhe. Liike vastuussa! Minulla tippui olohuoneen lasipöydän alahylly koska se oli vain millin kannakkeiden päällä. Kun huonekalu suunnitellaan, siitä tehdään käytännöllinen ja helppo. On valmistajasta kiinni, miten tarkkaan leikkauksest tehdään. Putoilevia hyllyjä on aikaisemminkin ollut ikean tuotteissa laadusta riippumatta.

Osallistu keskusteluun kommentoimalla: