×
Usein kysyttyä Blogi
Tomppaliti

29.5.2017
Elisa viihteellä todella surkeat hd-kanavat. Kuva tuntuu olevan aivan samaa tasoa kuin normaalikin tv-lähetys. On kokeiltu eri asetuksilla. Meillä 4k televisio. Myös jatkuva kaatuilu ja jumittaminen on harmillista. Samoiten viihteeseen kuuluva netti.
Jokapäivä joku ongelma. Välillä päiviä ettei yhdistä ollenkaan mihinkään laitteeseen.
 Kohta 2 vuotta täynnä ja luojankiitos määräaikaisuus loppuu. Asiakaspalvelun vastaus on että pitää resetoida digiboxi ja modeemiin palauttaa asetukset ymt. Ei apuja.
Hinta on Elisa viihteelle todella kallis siihen nähden kuinka paljon harmia ja harmaita hiuksia se on meidän perheessä aiheuttanut.

Palstatiimi vastasi

30.5.2017 11:19

Moikka! Tosi ikävä kuulla, että Viihteen käyttökokemus on ollut noinkin negatiivinen. :/ HD-kanavien kuvanlaatu skaalautuu suoraan nettiyhteyden mukaan, eli jostain syystä digiboksi ei saa tarpeeksi nopeaa laajakaistaa modeemilta. Tehdasasetusten palautus & resetointi on alkuun hyviä kotikonsteja, mutta jos ne eivät auta niin toki mieluusti selvittäisimme, missä vika! Laitatko meille asian ja yhteystietosi esimerkiksi Facebookin yksityisviestillä tai Palstaltamme (palsta.elisa.fi) niin saataisiin asiaa ratkottua!

    3 kommenttia
  1. Olli Nonono.io:
    30.5.2017 10:00

    Moi Tomppaliti, palaute välitetty Elisalle! Saat ilmoituksen kommenteista ja Elisan vastauksista sähköpostiisi:)

  2. Palstatiimi:
    30.5.2017 11:19

    Moikka!

    Tosi ikävä kuulla, että Viihteen käyttökokemus on ollut noinkin negatiivinen. :/ HD-kanavien kuvanlaatu skaalautuu suoraan nettiyhteyden mukaan, eli jostain syystä digiboksi ei saa tarpeeksi nopeaa laajakaistaa modeemilta. Tehdasasetusten palautus & resetointi on alkuun hyviä kotikonsteja, mutta jos ne eivät auta niin toki mieluusti selvittäisimme, missä vika!
    Laitatko meille asian ja yhteystietosi esimerkiksi Facebookin yksityisviestillä tai Palstaltamme (palsta.elisa.fi) niin saataisiin asiaa ratkottua! 🙂

  3. Tuokki:
    22.7.2017 11:49

    Tosi ikävä kuulla, että …. 🙂 Operaattorien vastaukset ovat ymärtäviä, mutta eivät sisällä useinkaan asiakkaan kannalta hyödyllistä tietoa. Pahoittalu ei auta, jos palvelu ei toimi. Suomennan tässä vähän mitä Elisan edustaja on yrittänyt sinulle ympäripyöreästi kertoa.

    a) Laitteen voi resetoida. Tällä varmistetaan, että jos laite(et) ovat jotenkin sekaisin niin resetoimalla ne voi saada toimimaan kuten pitää. Laitteiden jumiutuminen voi hidastaa netin nopeutta siten, että sen näkyy juuri huonona kuvan laatuna / katkovana nettinä

    b) Toiden todennäköisempi selitys on, että netin nopeus ei riitä HD ja 4K kuvan välittämiseen. HD vaati netin nopeudeksi xx ja 4K vähintään xx. Nopeuden toi testata speedtesti- nimisellä kännykkä sovelluksella (varmista, että kännytkkä käyttää yhteytenne wlania ei mobiilidataa). Sama testi löytyy myös PC:lle osoitteesta http://www.speedtesti.net. Jos testin tekee PC:llä niin se kannattaa liittää ethernet kaapelilla suoraan reitittimeen.

    Netin nopeus riippuu myös tekniikasta, jolla netti toimitetaan asiakkaalle. Eri vaihtoehtoja ovat kaapelimodeemi (TV- pistokkeesta kerrostalossa), ADSL, VDLS (vanhoja puhelinkuripiuhoja pitkin), Mobiilina (3/4G LTE) tai kuidulla FTTH tai FTTB. Näistä vain kuituvaihtoehdot ovat sellasia joissa varmasti toteutuu se nopeus, jonka olet osanut. Kaikki muut vaihtoehdot ovat riippuvaisia linjan kunnosta/pituudesta yhtäaikaisten käyttäjien määrästä, säästä, maastoesteistä jne.. Tästä kuvasta voi katsoa mitä yhteyksiä on olemasssa ja miten eri asiat vaikuttavat nopeuteen.

    https://yhteiso.telia.fi/t5/Kiinteat-nettiyhteydet-ja/Mobiili-vs-kiintea-yhteys/m-p/131374

    T: Tuokki

    Ps. Viihde boksit kannattaa aina liittää nettiin ethernet kaapelila. Ei Wlanin kautta. Tämä siksi, että Wlan voi pätkiä ja jos naapurit ovat samoilla Wlan- kanavilla, niin naapurien wlan- käyttö voi hidastaa nettia = huonontaa kuvan laatua.

Osallistu keskusteluun kommentoimalla: