×
Usein kysyttyä Blogi
KMH

5.9.2017
Nyt kyllä täytyy ihmetellä ELISAN puhelinmyynnin ja huollon palvelua asiakasta kohtaan.
Tytär, joka on lukiossa, teki kesällä paljon töitä tosi reippaana, ja niinkuin monella nuorella, haaveena uuden puhelimen päivitys omilla rahoilla.
Niinhän sitä tuli uusi OnePlus 5 puhelin markkinoille ja kahden muun kaverin kanssa sellaiset heti Seppälän Elisa shopista. Harmiksi sitten tyttärelle tuli se sunnuntaiversio ja akku ei kestänyt yhtään ja jo reilun viikon jälkeen puhelin piti viedä takaisin huollettavaksi.
Parin viikon päästä, puhelinta tiedusteltiin, niin Elisalta vastattiin ettei tiedetä, missä puhelin on menossa. Sama kysymys ja sama vastaus siitä parin viikon päästä.
5 viikkoa huoltoon viennin jälkeen uusi tiedustelu ja vastaukseksi tuli, että puhelin on Puolassa, mutta huoltoa ei ole aloitettu. 
1.9 eli noin 7 viikkoa huoltoon viennin jälkeen, taas asiaa tiedustellessa Elisalta,  annettiin numero Mobylifeen johon soittaminen maksaa 1,40 €/min, joka siis asiakkaan pitäisi maksaa siitä, että etsii omaa puhelintaan Elisan huollon sisältä, alkaa kyllä olla jo ärsytyskynnys aika korkealla.
Elisalta tuli perään tekstiviesti, että voitte tiedustella puhelinta myös suoraan Fonumilta sähköpostilla tai käymällä itse paikanpäällä, eli siis edelleen asiakkaan pitää etsiä itse omaa puhelintaan. Käytiin Fonumilla 2.9 ja siellä asiakaspalvelija sanoi, ettei hän pysty katsomaan koneelta missä puhelin on. Lupasi, että esimies ottaa yhteyttä maanantaina 4.9. No sieltä tuli maanantaina tekstiviesti, että puhelinta ei löydy heidän järjestelmästään, joten suosittelevat kysymään laitteen tilaa suoraan Elisalta.

Tänään  puhelimen ostosta on tasan kaksi kuukautta, josta yli 7 viikkoa se on ollut huoltoreissulla, eikä kukaan edes tiedä missä se on menossa.
ELISAlta ei ole tullut varapuhelinta, ei minkäänlaista pahoittelua missään vaiheessa, vaan asiakasta pompotellaan mielin määrin.

vastasi

    2 kommenttia
  1. Olli Nonono.io:
    5.9.2017 15:24

    Moi KMH, asia välitetty Elisalle! He vastaavat usein nopeasti, viimeistään vuorokauden sisällä:) Saat ilmoituksen sähköpostiisi vastauksesta.

  2. Elisan sometiimi:
    5.9.2017 15:54

    Heippa KMH,

    heti alkuun haluan pahoitella tätä kokemaasi 🙁 Missään nimessä tämä ei ole tapa, jolla huoltoasiat kuuluisi hoitaa. Asia on vaatinut jo todella paljon kärsivällisyyttä ja toimia teidän puolestanne. Pahoittelut siis!

    Haluaisin myös ottaa tilanteen selvitykseemme, mikäli se sinulle sopii. Meille voit pistää helposti viestiä esimerkiksi Facebookin yksityisviestillä.

    On täysin totta, että me emme Elisalta näe sen tarkempaa tilaa huollosta, kun asiakaskaan huollon seuranta nettisivulta. Voimme kuitenkin olla yhteydessä huoltofirmaan ja selvittää tilannetta tarkemmin.

    OnePlus- puhelimet huolletaan valmistajan ohjeen mukaisesti, eikä ohjeissa voida ”oikoa”. Uskonkin, että tässä tapauksessa huoltoa on ikävä kyllä venyttänyt se, että aiemmin huoltoja hoitanut yhtiö hakeutui konkurssiin. Kaikki laitteet jouduttiin siis lähettämään toiselle huoltofirmalle.

    Ennenkaikkea tahtoisin nyt saada tämän tilanteenne selväksi. Jos siis vaan millään sopii, niin laitahan meille yksityisviestiä facebookissa (http://m.me/elisasuomi) tai esimerkiksi Elisan Palstalla (elisa.to/viestipalstatiimille) 🙂

    Pahoittelut vielä!

    Janika/Elisan sometiimi

Osallistu keskusteluun kommentoimalla: